Автосалони впроваджують нову послугу – “гроші за повітря”

Нечисті на руку ділки «кидають» киян на автокредитах. Через тиск Нацбанку комерційні банки припинили видавати громадянам кредити не лише на житло, а й на автомобілі. Скористатися цією ситуацією вирішили винахідливі ділки, адже попит на купівлю автомашин не зменшився, а навпаки – зростає небаченими темпами. Утім, на споживачів чекає неприємний сюрприз: купуючи автівку в кредит у міських автосалонах, можна не тільки не отримати омріяного автомобіля, а й попрощатися з власними грошима назавжди.

До редакції «Вечірки» не припиняють надходити скарги від громадян, яких обдурюють шахраї на автокредитах у столичних автосалонах. Про одну з таких схем, котру застосовує ТОВ «АІСЕ Україна», що реалізовує автомобілі через мережу «Автоплан» у деяких торговельних комплексах столиці, і йтиметься далі.

«У ТЦ «Магеллан», розташованому на проспекті Глушкова, 13-б, я уклав кредитний договір зі структурою «Автоплан» на купівлю «Cherry» за 50 тис. грн. У мене ці кошти були, але менеджер так переконливо доводив вигідність умов купівлі автівки на виплат, що я, не вагаючись, уклав цей договір. Між тим, згаданий договір – це ціла докторська дисертація: власне, сам договір складається з шести сторінок, а додаток до нього викладений аж на 24-х сторінках, текст на яких написаний дрібнесеньким шрифтом. Прочитати ж увесь договір у цьому «автосалоні» не було часу. Після укладення договору та здійснення кількох виплат мені автівку так і не дали. Коли ж я звертався до офісів «Автоплану», що на вул. Воровського, 24 та на вул. Жилянській, 55, мене годували «сніданками», мовляв, почекайте, не турбуйтесь, машину Вам невдовзі дадуть», – скаржиться ошуканий киянин Олександр Іванович.

За його словами, при тому, що авто коштує 50 тис. грн., переплата становить понад 20 тис. грн. Між тим, представники автосалону часто проводять зустрічі, на яких заохочують громадян, котрі вже уклали договори, сплачувати гроші, і хто більше внесе та швидше виплатить кредит, дістане першочергове право на отримання автомобіля. «Я кажу цим «ділкам»: дайте мені машину зараз, я сплачу повну суму, у мене є кошти. На що менеджери цієї структури вигадують усе нові й нові відмовки», – нарікає зневірений споживач.

Поневіряння Олександра Івановича, як і близько 5 тис. таких самих покупців, тривають і далі. За словами зневірених людей, в «Автоплані» їм кажуть, що партія автівок уже надійшла й міститься на парковці в районі Ленінградської площі. Утім, як твердять постраждалі від «автомобільної афери», ці машини перебувають у вкрай незадовільному стані, до того ж, ще й браковані. Немає також і гарантій, що сам «Автоплан» має договори з виробником автомобілів – Запорізьким автомобілебудівним заводом.

РЕКЛАМА

Схема дуже проста: людям пропонується автомобіль та укладання договору за мінімальною кількістю документів – потрібен лише паспорт і початковий внесок у розмірі 3% від вартості автівки. І «замануха» спрацьовує – щоднини до салонів по кредит звертається близько півсотні киян. Якщо ж зволікати з видачею авто, можна заробити чималі кошти на банківських депозитах: люди сплачують за кредитами, гроші кладуться на депозитний рахунок у будь-якому банку, і, відповідно, акумулюються додаткові кошти. Крім того, автосалони продають автомобілі на 10-20% дорожче, ніж виробники. Це додаткове джерело прибутку «перекупників». Якщо ж затримувати видавання автівок клієнтам, за один місяць додатково можна накопичити значну суму грошей і використати їх як на відкриття нових салонів, так і на інші цілі на розсуд керівництва автосалонів.

Як запевнили «Вечірку» в самому «Автоплані», компанія працює на українському ринку вже близько 10 років і має розгалужену мережу автосалонів по всій країні (116 салонів у 76 містах України), тож для обвинувачень у несумлінному продажу немає підстав. «За час діяльності компанії нами було продано українцям понад 29 тис. автомобілів. Підстав стверджувати, що «Автоплан» займається шахрайством, немає. Усі договори укладаються згідно з чинним законодавством, і звинувачення на нашу адресу щодо обдурювання клієнтів безпідставні. Ми співпрацюємо не тільки із Запорізьким автомобілебудівним заводом, а й з корпорацією «Укравто», ВАТ «Луцький автомобільний завод» та іншими. Можливо, наші клієнти нарікають на затримку з видаванням автомобілів. Проте перебоїв з постачанням авто наразі немає, і ті люди, які стоять у черзі першими, отримають свої автомобілі без затримок, як це обумовлено відповідними договорами», – повідомили «Вечірку» менеджери «АІСЕ Україна».

Іншу думку висловив з цього приводу лідер громадської організації «За прозорість фінансових ринків» Тарас Загородний. За його словами, якщо навіть згадані автосалони працюють чесно, все одно договори про купівлю на виплат складені таким чином, що у виграшній ситуації завжди опиняється не споживач, котрий купує авто, а саме автосалон. «По-перше, будь-який кредит – це кабала, адже громадянин має сплачувати різноманітні комісії, адміністративні витрати, страхування та безліч інших платежів. Отже, якщо накопичити витрачену на кредит суму грошей самотужки, можна придбати не нову «вбиту» вітчизняну автівку, а нормальну іномарку непоганої якості. А по-друге, такі структури не мають власних автомашин: у так званих автосалонах вони фактично продають повітря, адже купують авто у заводів-виробників, а клієнтам продають лише свої послуги», – наголосив Тарас Загородний. Він також порадив: якщо споживач таки наважиться взяти кредит, варто дуже уважно вчитуватися в умови договору, оскільки в них містяться не тільки приховані відсотки за кредит, а й інші юридичні аспекти, які захищають передусім підприємця, а аж ніяк не споживача. «Упевнений, що в таких договорах унеможливлене подання покупцем скарги, якщо йому надані неякісні автомобілі або відбуваються затримки з їхнім отриманням», – зауважив пан Загородний. На його думку, за існуючої на сьогодні банківської кризи та обмеження видавання кредитів банками можна очікувати появи нелегальних автосалонів, які «нагріватимуть» руки на довірливих покупцях. Тож громадянам слід бути розважливими і стерегтися гучних реклам та акцій.

Автор – Дмитро Дубенський
Джерело – http://www.vechirnij.kiev.ua

Редактор: